
Losowa Fotka
Ostatnie artyku?y





Shoutbox
MP12 Info Panel
Regulamin wycieczek
REGULAMIN WYCIECZEK MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 12
W KATOWICACH
Zasady zachowania się na wycieczce:
1. Każde dziecko ma obowiązek:
a) być ubrane i wyposażone:
- ubiór sportowy:
- spodnie lub legginsy;
- skarpetki (dzieci poruszają się po sali zabaw bez butów);
- przedszkolne koszulki bawełniane z krótkim rękawem;
- bluza z długim rękawem, kurtka, czapka, szalik (zależnie od pogody);
- wygodne obuwie;
b) nie zabierać swoich zabawek;
c) nie zabierać własnego prowiantu (napoje, kanapki, słodycze itp.);
d)bezwzględnie stosować się do wszystkich poleceń nauczycieli i innych opiekunów (pracowników przedszkola i sali zabaw);
e) przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas podróży – stosować się do poleceń kierowcy:
- wsiadać i wysiadać z autobusu za jego zgodą, nie przepychać się, nie popychać kolegów, nie zeskakiwać ze stopni autobusu;
- nie wstawać z miejsca podczas jazdy autobusu;
- wszystkie potrzeby zgłaszać opiekunom;
f) przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po drodze – poruszać się zwartą grupą (najlepiej parami), stosować się do sygnalizacji świetlnej na ulicach, przechodzić przez jezdnię tylko w oznaczonych miejscach;
g) nie oddalać się od grupy i opiekunów; w razie potrzeby czynności fizjologicznych zgłaszać to opiekunowi i wyłącznie pod jego opieką korzystać z toalety;
h) we wszystkich miejscach pobytu – autobus i sala zabaw – zachowywać się zgodnie normami społecznymi;
i) natychmiast zgłaszać opiekunowi grupy zdarzenia zagrażające bezpieczeństwu (zdrowiu, życiu) uczestników wycieczki (np. upadek, skaleczenie itp.);
j) w przypadku zagubienia się oczekiwać w tym miejscu, w którym spostrzegło, że odłączyło się od grupy (poprosić o pomoc osobę dorosłą – jeśli to możliwe najlepiej pracownika sali zabaw);
k) nie rozmawiać z osobami obcymi, nie przyjmować od nich poczęstunku, próby nawiązywania kontaktu przez obcą osobę zgłaszać natychmiast opiekunowi;
l) postępować zgodnie z zasadami zachowań proekologicznych i prozdrowotnych; śmieci pozostawiać wyłącznie w wyznaczonych miejscach, zbędnie nie hałasować itp.;
2. Kierownik wycieczki ma obowiązek:
a) opracować program i harmonogram wycieczki;
b) opracować regulamin wycieczki i zapoznać z nim wszystkich uczestników;
c) zapewnić warunki do pełnej realizacji programu i regulaminu wycieczki;
d) sprawować nadzór nad organizacją i przebiegiem wycieczki;
e) zapoznać uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnić warunki do ich przestrzegania;
f) określić zadania opiekunów w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wycieczki;
g) nadzorować zaopatrzenie wszystkich uczestników w ekwipunek (stosowny ubiór) oraz apteczkę pierwszej pomocy;
h) organizować transport i wyżywienie dla uczestników;
i) dysponować środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki;
j) dokonywać podsumowania, oceny i rozliczenia finansowego wycieczki po jej zakończeniu.
3. Opiekun wycieczki ma obowiązek:
a) sprawować opiekę nad powierzonymi mu dziećmi (wg odrębnego wykazu);
b) nadzorować podanie i spożycie przez wszystkie dzieci posiłku;
c) współdziałać z kierownikiem w zakresie realizacji programu i harmonogramu wycieczki;
d) sprawować nadzór nad przestrzeganiem regulaminu przez dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
e) nadzorować wykonywanie zadań przydzielonych dzieciom;
f) wykonywać inne zadania zlecone przez kierownika.